Lillien.pl

Dieta przed ślubem – zbawienna rola kwasów Omega 3-6-9

Strona główna » Artykuły eksperckie » Dieta przed ślubem – zbawienna rola kwasów Omega 3-6-9

Dieta a zdrowie

Bez wątpienia dieta wywiera wielokierunkowy wpływ na funkcjonowanie organizmu, w tym zarówno na jego stan fizyczny, jak i psychiczny. Aby w pełni cieszyć się dobrym zdrowiem, piękną skórą, włosami i paznokciami warto zadbać o właściwy dobór składników pokarmowych, w tym węglowodanów, białek, tłuszczów oraz witamin i minerałów. Jest to szczególnie ważne dla każdej przyszłej panny młodej, która w dniu swojego ślubu chce czuć się zjawiskowo piękna i wyjątkowa. Jak wiadomo kondycja włosów, stan cery czy paznokci są uzależnione od ogólnego stanu zdrowia, na który wpływ wywiera codzienna dieta. Dlatego warto już na kilka, a nawet kilkanaście miesięcy przed planowanym weselem zadbać o odpowiednią dietę, w tym szczególnie o właściwą suplementację kwasów Omega 3-6-9.

Czym są nienasycone kwasy tłuszczowe?

Nienasycone kwasy tłuszczowe są to alifatyczne oraz monokarboksylowe kwasy tłuszczowe posiadające w cząsteczce co najmniej jedno wiązanie podwójne pomiędzy dwoma sąsiadującymi grupami etylenowymi. W zależności od tego przy którym atomie węgla występuje pierwsze wiązanie podwójne nienasycone kwasy tłuszczowe dzieli się na grupy omega 3, 6 i 9. I tak na przykład kwasy omega 9 mają pierwsze podwójne wiązanie zlokalizowane przy 9 atomie węgla, licząc od grypy metylowej.

zdrowe-jedzenie.jpg

Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT)

Wśród nienasyconych kwasów tłuszczowych można wyróżnić tak zwane niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), czyli takie, których organizm, z powodu braku określonych układów enzymatycznych nie jest w stanie samodzielnie syntetyzować, dlatego też muszą być one dostarczane z zewnątrz wraz z dietą. NNKT grupy omega 3 to kwas α-linolenowy (ALA), eikozapentaenowy (EPE) oraz dokozaheksaenowy (DHA), z kolei nienasycone kwasy omega 6 to przede wszystkim kwas linolowy (LA) i γ-linolenowy (GLA). Z punktu widzenia każdej przyszłej panny młodej najważniejsza jest więc suplementacja egzogennych nienasyconych kwasów tłuszczowych, a dobór odpowiednich preparatów, jak np. https://eapteka.pl/witaminy-i-mineraly-1/omega warto skonsultować z lekarzem lub farmaceutą.

Źródła kwasów nienasyconych

W środowisku naturalnym kwasy omega 3 w dużych ilościach są obecne w fitoplanktonie oraz algach morskich,  jednakże ich podstawowym źródłem dla człowieka są ryby takie jak dorsz, makrela, śledź czy łosoś oraz inne owoce morza – krewetki ostrygi i małże. Kwasy tłuszczowe omega 3 oraz 6 występują także w olejach roślinnych. Należą do nich olej z wiesiołka, lnianym słonecznikowy, ogórecznikowy czy też rzepakowy. Doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są także orzechy, w tym przede wszystkim włoskie.

Kwasy omega 3 i 6 w są istotnym elementem diety przedślubnej. Wspomagają odporność, zmniejszając podatność na infekcję, co może okazać się zbawienne podczas tak istotnego dnia, jakim jest dzień ślubu. Oczywiście dla przyszłej żony podczas uroczystości zaślubin istotny jest także nieskazitelny wygląd, dlatego aby zapobiec przesuszonej i bladej cerze, kruchym i łamliwym paznokciom oraz słabym cienkim, włosom warto wprowadzić do diety suplementację niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.